آینده مشاغل و مشاغل آینده حوزه رسانه (کپی) (کپی)

مدرس: خانم دکتر طاهره ایوبی (دکترای مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه)
نوع آموزش: ویدئوی آموزشی
زمان: اسفند    1402
روز: پنجشنبه 25 آبان 1402
ساعت: 9 الی 12

۳۰۰.۰۰۰ تومان

آینده مشاغل و مشاغل آینده حوزه رسانه

(این نشست در تاریخ 1400/10/28 برگزار شده است)

در آینده بر اثر تحولات ناشی از پیشرفت علم و به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی ممکن است تعداد زیادی رشته و شغل در حوزه رسانه دچار افت یا تحول شوند و چون تکنولوژی به کمک رسانه می‌آید و استفاده از آن آسان می شود، مشاغل اداری، مشاغل مربوط به تولید محتوا و مشاغل نظارتی بخشی از مشاغلی هستند که به علت توانایی هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان حذف خواهند شد. البته این فرایند حذف شدن ناگهانی نیست و به‌تدریج انجام خواهد پذیرفت‌. اما اندک‌اندک فضای فیزیکی معنای فعلیِ خود را از دست خواهد داد و تجهیزات فنی کوچک‌تر می شوند و ساختار مدیریتی به سمت مدیریت تخت پیش خواهد رفت.‌ یعنی ساختار مدیریتی فعلی با روابط مجازی جایگزین خواهد شد.
مهم‌ترین نکته در این زمینه تفکر خلاق و خارج از چهارچوب است. ما به رسانه‌ها با توجه به قدرتی که برایشان در نظر گرفته‌ایم اعتماد زیادی داریم. شاید وقت آن است که رسانه‌های شخصی را نیز بپذیریم. این فرایند بر تکنولوژی منطبق است؛ مشکل ما این است که ما تمرکز زیادی روی رسانه‌ها داریم.
در گذشته نیز افرادی به‌عنوان حکیم شناخته می‌شدند که به علوم مختلف تسلط داشتند. با گذشت زمان و تخصصی شدن رشته‌ها این پدیده کمرنگ‌تر شد و نتیجه دید تخصصی فناوری‌های نو، مثل هوش مصنوعی، بود. اما در بحث‌های اجتماعی برای تأثیرگذار بودن بر جامعه باید تا حدی دید میان‌رشته‌ای داشت. روانشناسی شخصی یکی از همین مثال‌ها برای دید میان‌رشته‌ای است که در دوره‌های قبلی انقلاب صنعتی دیده می‌شد.

جهت مشاهده فایل ویدئو این نشست کلیک نمایید.

مدرس: خانم دکتر طاهره ایوبی (دکترای مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه)

کارگاه مرتبط